Понеділок, 29.04.2024, 09:46
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 35
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Бузька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Каталог файлів

Головна » Файли » МО » МО початкових класів

Відкритий урок читання в 2 класі
08.04.2013, 19:15
Кожен колосок має власний голосок
Мета: вчити дітей виразності читання, інтонаційно правильно передавати свої думки, розвивати діалогічне та монологічне мовлення: виховувати любов до природи.
Обладнання: комп’ютер, презентація в Power Point «Словникова робота»,малюнки тварин- героїв казок,завдання для роботи в парах і групах,таблиці «Казки», «Сенкан», «Правила роботи в групі».

Хід уроку
І. Організаційний момент
Усміхнімося сонечку:
Здрастуй золотаве!
Усміхнімося один одному,
Погляньмо ласкаво
Хай сьогодні в кожне серце
казка знов додасть тепла!
А ми гостям усміхнемося
побажаємо добра!

ОЧІКУВАННЯ. Чого ви очікуєте від нашого уроку сьогодні?
А я хочу щоб сьогодні урок навчив нас краще читати, працювати в парах і групах, розвивати творчу уяву. Сьогодні ми будемо працювати зі знайомими нам цікавими вправами як «Передбачення», «Порушена послідовність і «Сенканом». Я хочу щоб ви були сьогодні взаємоввічливими, терплячими, вихованими. Обіцяєте?

ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Що таке казка? (вчить добру, розмовляють тварини,вигадка) ТАБЛИЦЯ на дошці
- Що перемагає в казці?(добро)
А тепер трохи поміркуємо. Що ви уявляєте, коли говорите слово КАЗКА(гра в асоціацію)

добро КАЗКА вигадка
розум пригоди події
- Пригадайте казки, які ми читали раніше. З якої казки цей головний герой? (показ малюнка ЗАЙЧИКА) (Зайчикова казка)
- А з якої казки ці головні герої (малюнки лебідь, жаба,горобець) (Про дівчинку Наталочку та сріблясту рибку).
- Яких головних героїв не вистачає? (Наталочки, рибки)
- Хто написав ці казки?
- Як ми їх називаємо? (авторські).
- А ті, що написав народ? (народними)
- А що спільне між авторськими і народними казками?(добро і зло, вигадка…)
А ось доречі і слідуюче цікаве завдання.
(читання слів з двох колонок з пропущенними буквами)
Ів.н Фр.нко
Н.тал. З.б.ла
Ол.г Б.ц.нь
М.р.йка П.дг.р.нка
Що це за слова? (імена та призвіща письменників, казка яких ми читали)
Ж.р.в.ль с.л.вей
Ж.к
Л.б.дь Ж.бк. Г.р.б.ць
Що об’єднує цих тварин? (герої казок)
- Подивіться уважно ще раз на ці слова .А з якими героями ми з вами ще не читали казок?(соловей,жук)
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
- Діти, саме про цих героїв ми будемо читати казочку яка так і називається «Соловей і Жук». А знайдіть текст цієї казки. В змісті підручника на якій сторінці вона знаходиться і хто її написав.(В.О. Сухомлинський)
- Знайомий нам автор? Які його твори ми вже читали ?
(«Горбатенька дівчинка», « По волосині», « Як же це все було без мене»)
-А що ми пам’ятаємо про біографію Сухомлинського?
• Педагог, письменник,
• 23 роки був директором Павлиської середньої школи.
• Писав повчальні твори для дітей і про дітей.
• В нього було два брати і сестра, вони теж були вчителями.
• Воював на Великій Вітчизняній війні, був поранений.

- Отож остання казка в нашому розділі над якою будемо працювати «Соловей і Жук» (дерево літературних казок)
- Отож перед тим як розпочати працювати над казкою повторимо правила спілкування.(не перебивати один одного, не боятися висловлювати свою думку, піднімати руку,)
ІV. Робота над темою уроку.
1. Словникова робота (комп’ютер )
Квітучий сад, жук, соловей, дівчинка. - дошка
Слайд(1) Прочитайте колоночки слів.
Співав гудіти
Люблять соловей
Дивився люди
припинив з погородою

Давайте з’ясуємо, хто, що може робити?(з’єдную стрілочками) Читання словосполучень.
Слайд (2)
Пояснення слова мудрець –(підберіть синонім)
- А про мене можна сказати щоя мудрець? (Ні) бо мудрець це той хто багато прожив на світі і багато чого знає. А я ще вчуся як вас вчити.
2. Читання тексту казки «Соловей і Жук»
- Прочитайте назву казки. Як видумаєте про що буде розповідатися в цій казці?
Вчитель читає казку по частинам використовуючи метод «Передбачення».
- Читання казки ланцюжком.
3. Робота над змістом казки.
- Чи сподобалася вам казка? Чим?
- Чия поведінка вам не сподобалася?
- Яка це казка авторська чи народна?Доведіть.
Відтворення подій казки за словами з дошки.
КВІТУЧИЙ САД – ЖУК – СОЛОВЕЙ – Дівчинка.
Розплутайте, будь ласка слова в темі нашого уроку і прочитайте його
голосок, власний, колосок, Кожен, має.(Кожен колосок має власний голосок) Уявіть, що наша планета – е поле, а ми з вами колосочки, нас дуже дуже багато. А чи схожі в нас голоси? А на святі для мам ви показали, що вони ще й гарні.
А тепер подумайте чи відбувся б цей весняний концерт, якби не було Жука?
4.ФІзкультхвилнка
Аудіозапис пісні солов’я. Хто це співає? Яка пора року?(може бути і літо і весна)А тепер уявіть що ви жуки , погудіть як жуки. На яку пору року схожі тепер ці звуки?(весну)
5 Вибіркове читання
- В тексті знайдіть слова, які б підтверджували що це саме було весною(на квітучий сад)
5.Продовжіть з тексту речення.
Жук гідно…..
Полетів соловей….
Хай собі……
6 Визначення головної думки твору.
- Вдумливо прочитайте виділені в казці слова.
- То чи можна без жука? Чому?
7. Робота в групах (5 хв)
Метод «Порушеної послідовності»
- Обєднаймося в групи. Повторимо правила роботи в групі.
Спікер – читає, секретар – пише,секундант – час, доповідач – дошка.

Твоє гудіння нікому не потрібне.

А коло Соловейка літав великий рогатий Жук.

Хай собі будуть і Соловей, і Жук!

У садку співав Соловей.

Полетіли Соловей і Жук до дівчинки.
Запис доповідачів в таблицю на дошці.
І ІІ ІІІ Контрольна рамка
3
2
5
1
4

8 .Робота над характеристиками головних героїв твору.
- Скільки героїв в казці?Назвіть головних героїв.
Картинки СОЛОВЕЙ - Який він? (голосистий, гордий, пихатий)
ЖУК - який він?(скромний, добрий, потрібний)

Гра «ПОРТРЕТ»
- На партах у вас на листочках написані людські почуття. Ваше завдання вибрати з них такі почуття, які у вас викликають головні герої Жук і Соловей. Розмістіть їх по черзі у відповідний файлик

СОЛОВЕЙ ЖУК

(милосердя, повага, жаль,біль,ніжність, захоплення, гнів,ніжність, розчарування, любов,сором,протест, вдячність)
- Молодчинки! Дякую вам! Ніколи не забувайте, що ви – люди! Будьте милосердними, добрими, чуйними до чужого горя. Жалійте, любіть і захоплюйтеся навколишнім світом.
9. Робота в парах.
А тепер попрацюємо в парах. На ваших партах є невеличкі повідомлення про Соловейка і Жука. Прочитайте уважно.
СОЛОВЕЙ
Соловей – перелітний птах. Прилітає з Африки в кінці травня. Самичка солов’я відкладає від чотирьох до шести яєчок зеленуватого кольору. Соловейко полюбляє співати ввечері, вночі. Деякі вчені вважають, що звуки солов’я деколи подібні до звуків людської мови. Але не тільки гарним співом славиться соловей. Ця маленька пташка знищує дуже багато шкідливих комах.



Жук – Олень (рогач)
Верхні щелепи самця нагадують роги оленя, ними він захищається. Живе цей жук по всій Європі і навіть в Африці. Він є одним з найбільших жуків в природі. Харчується жук відмерлою деревиною, очищаючи ліс і тому його називають санітаром лісу. Великі, гарні жуки – олені привертають увагу туристів, дітей. Жука хапають, сунуть в яку – небудь коробку, де він просто гине. А ще через масове вирубування людьми лісів, жукам просто ніде жити. І Тому вони стали дуже рідкісні і їх треба охороняти.
- Що цікавого дізналися пари учнів що читали про солов’я?
(діти по черзі переказують).
- А про якого жука читали інші пари? (відповіді учнів)
- Якби не було Соловейка чи жучка, добре б нам було?
V. Підсумок уроку.
- Який розділ в читанці ми закінчили з вами опрацьовувати?
( казки українських письменників).
- Де тварини можуть говорити (в казках).
- Сенкан до слова КАЗКА
1. Казка
2. Авторська, народна, цікава іт.д.
3. Вчить
4. Ми сьогодні читали цікаву казку.
5. Текст.
- Образи кого ми бачимо в образах тварин?(людей)
- Чого навчила вас казка «Соловей і Жук»? (поважати інших, бути людяним, добрим і милосердним)
- Чи справдилися наші очікування? (ви були працьовитими, ввічливими, терплячими, гарно читали, відповідали, активними)
- А ось хто найбільше працював на уроці то це…….(12б.) і потиснути руку.
- А у всіх останніх є час підтягнутися до слідуючого підсумкового уроку. На якому всіх всіх обов’язково оціню.
- Д.З.
- Читати і переказувати казку
- Скласти план.
- Написати невеличкий твір «Чого навчила мене казка «Соловей і Жук».»
Категорія: МО початкових класів | Додав: uchilka
Переглядів: 2079 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: