Понеділок, 29.04.2024, 12:15
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 35
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Бузька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Каталог файлів

Головна » Файли » МО » МО початкових класів

Перший урок, присвячений Року дитячої творчості «Твори добро, красу і радість»
27.08.2013, 15:54
Мета: привітати дітей із початком нового навчального року; збагатити уявлення учнів про мистецтво, творчість; розвивати пізнавальний інтерес до творчої діяльності, національних традицій, до пісенної скарбниці нашого народу; формувати естетичне сприйняття дитячих виробів (вишивок, народних іграшок, аплікацій, оригамі тощо); виховувати почуття прекрасного, творчий потенціал учнів, пошану до творчої праці.
Обладнання: аудіоапаратура, комп’ютер, презентація до уроку, плакат із написом «2013 рік – Рік дитячої творчості», виставка дитячих робіт.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (слайд №1)
Вчитель. Дорогі діти! Ще недавно ви безтурботно відпочивали, проводили час в іграх та розвагах, насолоджувалися дозвіллям. А стіни рідної школи весь час нетерпляче на вас чекали. Чекала на вас і наша відремонтована класна кімната, і ці квіти на вікнах, які так скучили за турботою дитячих дбайливих рученят, і, звичайно, чекала вас я. Чекала, щоб зараз, у вересні, зустрітися з вами знову. І ось настала ця мить – перший осінній день ознаменував початок нового навчального року. (слайд № 2)
ІІ. Розкриття теми уроку.
Вчитель. Наш сьогоднішній урок мені б хотілося розпочати віршованими рядками:
Знають змалку в краї нашім діти,
Де нам народитись випало і жити.
Це наша Вітчизна, наша Батьківщина,
Пишна, мальовнича ненька -Україна.

(слайд №3)
Так, діти, всі ми українці. Народитися українцем, друзі – велика честь. Адже наш народ віддавна славен у всьому світі.
- Як ви вважаєте, чим славні українські люди? (Своєю працьовитістю, розумом, гостинністю, піснями, вишиванками )
- Так, а ще наш народ творчий і вмілий.
Напевне, всі ви добре знаєте, що Указом Президента України 2013 рік проголошено Роком дитячої творчості. (слайд №4)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (слайд №5)
Асоціативний кущ
Дитяча творчість
( Пісні, танці, малюнки, аплікації, витинанки, народні іграшки, оригамі, ліплення, гра на музичних інструментах...) (слайд №6)
Видатний російський піаніст-педагог Г.Г. Нейгауз казав: “Талант – це найтісніший союз трьох начал: пристрасті, інтелекту і техніки”. Кожна людина має якісь уподобання, про щось мріє, прагне до чогось незвичайного, хоче проявити себе в чомусь, тому із задоволенням виконує ту чи іншу роботу. Яскравий паросток захопленості, що з‘явився в дитинстві, може стати справою всього життя, перерости у професію, освітити життя людини високою пристрастю інтелектуального і духовного зростання.
Сьогодні ми поговоримо про дитячу творчість, мистецтво, красу і про ваші захоплення і вподобання. (слайд №7)
ІV. Формування нових знань.
Вчитель.
Сучасну людину звеличує почуття краси. Адже, погодьтеся, у сучасному комп’ютеризованому і спрощеному світі так важливо уміти бачити красу, а ще краще – творити її. Хтось може сказати, що це судилося не кожному, для цього необхідно бути наділеним непересічним талантом. І ми погодимося з цим твердженням частково. Адже уміння не викидати сміття собі під ноги, прагнення жити серед людей і творити добро, вміння захоплюватися творами мистецтва – це також краса, краса душі. І зараз я хочу познайомити вас із притчею, яка називається «Не закопати талант у землю» . (слайд №8)
1. Читання і обговорення притчи
Один господар, вирушаючи у воєнний похід, роздав срібні монети (таланти) своїм робітникам. Кожен отримав різні суми: один – п’ять талантів, другий – два, а третій – один. Господар звелів кожному використати гроші для справи.
Повернувшись з походу, він покликав робітників до себе, щоб дізнатися, як вони розпорядились грошима. Перший і другий сказали, що вигідно вклали їх і примножили його багатство удвічі. За це вони отримали винагороду. А третій робітник чи то побоявся ризикнути, чи то полінувався. Коли він отримав талант, то закопав його в землю, а відтак викопав і приніс, щоб повернути господарю.
Тоді чоловік сказав присутнім: «Заберіть у нього монету й віддайте тому, в кого їх десять».
«Пане, - зауважили йому. – Це несправедливо, він уже має десять монет».
«А я кажу вам, що тому, хто має, буде додано ще. А від того, хто не має, забереться геть усе».
- Яке враження справила на вас ця притча? Про що розповіла вона вам?
- Який висновок можна зробити з цієї притчі?
- Яку особливу винагороду отримує той, хто наполегливо працює над розвитком своїх здібностей?
- Що означає приказка: «Закопати талант у землю»?
- Головне, скористатися своїм талантом, реалізувати себе як творчу особистість.
2. Гра - дослідження «Що таке мистецтво?» (слайд №9)
Вчитель. Діти, всі ми люди , які проживаємо у величезному світі. Ми не лише користуємося дарами природи: дихаємо повітрям, п’ємо воду, споживаємо плоди. Ми вміємо відтворювати цей світ у своїй свідомості. Ось саме відображення явищ дійсності в художніх образах називається мистецтвом.
- Коли ви малюєте фарбами чи олівцями на папері - ви створюєте видимий образ і це мистецтво називається образотворчим мистецтвом.
- Чи є серед нас любителі малювати, створювати образи?
- Якщо ж художній образ створюється звуком, то це музика.
- Чи вмієте ви грати на музичному інструменті?
- У літературі художній образ створюється словом. Вірші, оповідання, казки – це також витвори мистецтва.
- Ще можна образ створити за допомогою рухів. Таке мистецтво називається танцем, або хореографією.
- А чи можна цирк, театр, кіно назвати мистецтвом? А які види мистецтв тут переплітаються? (Письменник-сценарист пише сценарій. Художник створює декорації та костюми для акторів. Композитор пише музику, яку виконують музиканти та співаки. Слова для пісень пишуть поети).
- Мистецтво проектувати, будувати називається архітектурою.
- Ще є такий вид мистецтва, як скульптура. Скульптура – це не тільки пам’ятники у місті, але й статуетки, статуї, що прикрашають парки, будинки.
3. Гра «До яких видів мистецтва належать ці твори» (слайд №10)



(слайд №11)

Мистецтво
Образотворче мистецтво література музика хореографія
Архітектура скульптура кіно театр цирк
4. Бліц - опитування «Хто як зветься? (слайд №12)
- Як звуть людину, яка фотографує? (фотограф)
- Як звуть людину, яка пише романи, оповідання? (письменник)
- Хто пише вірші? (поет)
- Хто створює скульптури? (скульптор)
- Хто виконує пісні? (солісти, вокалісти)
- Хто грає в театрі, знімається в кіно? (актори)
- Хто малює картини? (художник)
- Хто створює музику? (музикант)
- Хто створює глиняний посуд? (гончарі)
- Хто проектує будинки? (архітектор)
- Хто створює народні іграшки, вишивки, витинанки? (народні умільці)
5. Вправа «Сходинки» (слайд №13)
Вчитель прикріплює внизу ліворуч на дошці аркуш паперу з написом «Розвиток творчих здібностей». Далі учні на прохання вчителя називають все, що сприяє розвитку їхніх творчих здібностей,таланту. Наприклад: уроки (образотворче мистецтво, музичне мистецтво,фізкультура, читання...), класні години, екскурсії, свята, конкурси, спортивні змагання, заняття у гуртках, спортивних секціях тощо).
По ходу відповідей учнів вчитель розміщує аркуші з названими учнями справами у вигляді сходинок зліва напрво. Закріппивши передостанній аркуш, вчитель встановлює над ним останній – той, на якому написано «Творча особистість»
6. Вправа «Ми – актори» (слайд №14)
Виступ групи «Декламатори»
Ми любимо школу – другий наш дім.
Надійно і затишно, весело в нім.

Для творчості й пісні тут місце знайдеться,
Фортуна не зрадить і не розминеться.
Перемогу здобудемо ми без вагання
Бо чекають нас різні конкурси і змагання.

Коли скінчиться всіх уроків час –
Веселі гуртки чекають на нас.
Хоровий і вокальний, ляльковий театр,
ДЮСШ, «Гармонія» і «Стрільці умілі» -
Все це для того, щоб збувалися наші мрії.

Таланти і здібності ми розвиваєм,
На конкурсах різних їх представляєм.
Хай лине до Києва слава про нас,
Покажемо ми найвищий там клас.

А мрії наші прості, притаманні кожній дитині –
Зрости здоровим,талановитим, успішним
Громадянином України.
Виступ групи «Артисти-вокалісти»
Звичайно, згадуючи нашу творчість, не можна не згадати українську пісню. Адже нашу націю, наш народ вважають надзвичайно співучим у всьому світі. Жоден гість України, звідки б він не прибув, не відмовить собі в задоволенні послухати українські народні пісні. А почувши їх, ніхто не залишається байдужим. Тож, давайте послухаємо пісню у виконанні наших друзів. ( звучить пісня «Зеленеє жито, зелене»)
Виступ групи «Екскурсоводи» (слайд №15-20)
Ми хочемо провести віртуальну екскурсію до світу виробів учнів нашої школи. Як бачите тут представлені різні роботи – вишивки, витинанки, аплікації, оригамі, малюнки, іграшки. Цю красу створюють дитячі рученятка під керівництвом своїх вчителів. І кожен із нас має змогу створити красу своїми руками, вклавши в неї часточку душі і серця.
Вчитель. Сподіваюся, що вас, діти, ці вироби не залишили байдужими, а змусили милуватися ними , пробудили бажання творити.
V. Рефлексія
Дітям пропонується уявити себе в ролі якого-небудь митця і уявно створити образ: музику, вишивку, писанку, народну іграшку і поділитися з друзями.
Вправа «Незакінчене речення»
- Я уявив себе в ролі............, тому що я люблю........
VІ. Підсумок уроку.
1. Організації виставки «Ось що ми вміємо» (кожен презентує виріб заздалегідь приготовлений саме для цього уроку) (слайд №21)
- На ваших партах лежать вироби, які ви влітку виготовили своїми руками. Давайте зробимо виставку ваших робіт.
2. Колективне виконання пісні «Якщо весело живеться, роби так....»
Заключне слово вчителя.
Дорогі діти, ви – майбутнє України. Тож своїми вміннями, знаннями, здобутками, творчістю підносьте її культуру, своїми талантами і досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, творіть красу, добро і радість!
3. Інтерактивна вправа «Цей урок мене вчив….» (слайд №22)
• Найбільше мені на уроці сподобалось…

• Вдома я розкажу…
(слайд №23)
Категорія: МО початкових класів | Додав: лорк@
Переглядів: 836 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: