Каталог файлів
Головна » Файли » МО » МО початкових класів |
Перший урок, присвячений Року дитячої творчості «Твори добро, красу і радість»
27.08.2013, 15:54 | |
Мета: привітати дітей із початком нового навчального року; збагатити уявлення учнів про мистецтво, творчість; розвивати пізнавальний інтерес до творчої діяльності, національних традицій, до пісенної скарбниці нашого народу; формувати естетичне сприйняття дитячих виробів (вишивок, народних іграшок, аплікацій, оригамі тощо); виховувати почуття прекрасного, творчий потенціал учнів, пошану до творчої праці. Обладнання: аудіоапаратура, комп’ютер, презентація до уроку, плакат із написом «2013 рік – Рік дитячої творчості», виставка дитячих робіт. Хід уроку І. Організаційний момент. (слайд №1) Вчитель. Дорогі діти! Ще недавно ви безтурботно відпочивали, проводили час в іграх та розвагах, насолоджувалися дозвіллям. А стіни рідної школи весь час нетерпляче на вас чекали. Чекала на вас і наша відремонтована класна кімната, і ці квіти на вікнах, які так скучили за турботою дитячих дбайливих рученят, і, звичайно, чекала вас я. Чекала, щоб зараз, у вересні, зустрітися з вами знову. І ось настала ця мить – перший осінній день ознаменував початок нового навчального року. (слайд № 2) ІІ. Розкриття теми уроку. Вчитель. Наш сьогоднішній урок мені б хотілося розпочати віршованими рядками: Знають змалку в краї нашім діти, Де нам народитись випало і жити. Це наша Вітчизна, наша Батьківщина, Пишна, мальовнича ненька -Україна. (слайд №3) Так, діти, всі ми українці. Народитися українцем, друзі – велика честь. Адже наш народ віддавна славен у всьому світі. - Як ви вважаєте, чим славні українські люди? (Своєю працьовитістю, розумом, гостинністю, піснями, вишиванками ) - Так, а ще наш народ творчий і вмілий. Напевне, всі ви добре знаєте, що Указом Президента України 2013 рік проголошено Роком дитячої творчості. (слайд №4) ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (слайд №5) Асоціативний кущ Дитяча творчість ( Пісні, танці, малюнки, аплікації, витинанки, народні іграшки, оригамі, ліплення, гра на музичних інструментах...) (слайд №6) Видатний російський піаніст-педагог Г.Г. Нейгауз казав: “Талант – це найтісніший союз трьох начал: пристрасті, інтелекту і техніки”. Кожна людина має якісь уподобання, про щось мріє, прагне до чогось незвичайного, хоче проявити себе в чомусь, тому із задоволенням виконує ту чи іншу роботу. Яскравий паросток захопленості, що з‘явився в дитинстві, може стати справою всього життя, перерости у професію, освітити життя людини високою пристрастю інтелектуального і духовного зростання. Сьогодні ми поговоримо про дитячу творчість, мистецтво, красу і про ваші захоплення і вподобання. (слайд №7) ІV. Формування нових знань. Вчитель. Сучасну людину звеличує почуття краси. Адже, погодьтеся, у сучасному комп’ютеризованому і спрощеному світі так важливо уміти бачити красу, а ще краще – творити її. Хтось може сказати, що це судилося не кожному, для цього необхідно бути наділеним непересічним талантом. І ми погодимося з цим твердженням частково. Адже уміння не викидати сміття собі під ноги, прагнення жити серед людей і творити добро, вміння захоплюватися творами мистецтва – це також краса, краса душі. І зараз я хочу познайомити вас із притчею, яка називається «Не закопати талант у землю» . (слайд №8) 1. Читання і обговорення притчи Один господар, вирушаючи у воєнний похід, роздав срібні монети (таланти) своїм робітникам. Кожен отримав різні суми: один – п’ять талантів, другий – два, а третій – один. Господар звелів кожному використати гроші для справи. Повернувшись з походу, він покликав робітників до себе, щоб дізнатися, як вони розпорядились грошима. Перший і другий сказали, що вигідно вклали їх і примножили його багатство удвічі. За це вони отримали винагороду. А третій робітник чи то побоявся ризикнути, чи то полінувався. Коли він отримав талант, то закопав його в землю, а відтак викопав і приніс, щоб повернути господарю. Тоді чоловік сказав присутнім: «Заберіть у нього монету й віддайте тому, в кого їх десять». «Пане, - зауважили йому. – Це несправедливо, він уже має десять монет». «А я кажу вам, що тому, хто має, буде додано ще. А від того, хто не має, забереться геть усе». - Яке враження справила на вас ця притча? Про що розповіла вона вам? - Який висновок можна зробити з цієї притчі? - Яку особливу винагороду отримує той, хто наполегливо працює над розвитком своїх здібностей? - Що означає приказка: «Закопати талант у землю»? - Головне, скористатися своїм талантом, реалізувати себе як творчу особистість. 2. Гра - дослідження «Що таке мистецтво?» (слайд №9) Вчитель. Діти, всі ми люди , які проживаємо у величезному світі. Ми не лише користуємося дарами природи: дихаємо повітрям, п’ємо воду, споживаємо плоди. Ми вміємо відтворювати цей світ у своїй свідомості. Ось саме відображення явищ дійсності в художніх образах називається мистецтвом. - Коли ви малюєте фарбами чи олівцями на папері - ви створюєте видимий образ і це мистецтво називається образотворчим мистецтвом. - Чи є серед нас любителі малювати, створювати образи? - Якщо ж художній образ створюється звуком, то це музика. - Чи вмієте ви грати на музичному інструменті? - У літературі художній образ створюється словом. Вірші, оповідання, казки – це також витвори мистецтва. - Ще можна образ створити за допомогою рухів. Таке мистецтво називається танцем, або хореографією. - А чи можна цирк, театр, кіно назвати мистецтвом? А які види мистецтв тут переплітаються? (Письменник-сценарист пише сценарій. Художник створює декорації та костюми для акторів. Композитор пише музику, яку виконують музиканти та співаки. Слова для пісень пишуть поети). - Мистецтво проектувати, будувати називається архітектурою. - Ще є такий вид мистецтва, як скульптура. Скульптура – це не тільки пам’ятники у місті, але й статуетки, статуї, що прикрашають парки, будинки. 3. Гра «До яких видів мистецтва належать ці твори» (слайд №10) (слайд №11) Мистецтво Образотворче мистецтво література музика хореографія Архітектура скульптура кіно театр цирк 4. Бліц - опитування «Хто як зветься? (слайд №12) - Як звуть людину, яка фотографує? (фотограф) - Як звуть людину, яка пише романи, оповідання? (письменник) - Хто пише вірші? (поет) - Хто створює скульптури? (скульптор) - Хто виконує пісні? (солісти, вокалісти) - Хто грає в театрі, знімається в кіно? (актори) - Хто малює картини? (художник) - Хто створює музику? (музикант) - Хто створює глиняний посуд? (гончарі) - Хто проектує будинки? (архітектор) - Хто створює народні іграшки, вишивки, витинанки? (народні умільці) 5. Вправа «Сходинки» (слайд №13) Вчитель прикріплює внизу ліворуч на дошці аркуш паперу з написом «Розвиток творчих здібностей». Далі учні на прохання вчителя називають все, що сприяє розвитку їхніх творчих здібностей,таланту. Наприклад: уроки (образотворче мистецтво, музичне мистецтво,фізкультура, читання...), класні години, екскурсії, свята, конкурси, спортивні змагання, заняття у гуртках, спортивних секціях тощо). По ходу відповідей учнів вчитель розміщує аркуші з названими учнями справами у вигляді сходинок зліва напрво. Закріппивши передостанній аркуш, вчитель встановлює над ним останній – той, на якому написано «Творча особистість» 6. Вправа «Ми – актори» (слайд №14) Виступ групи «Декламатори» Ми любимо школу – другий наш дім. Надійно і затишно, весело в нім. Для творчості й пісні тут місце знайдеться, Фортуна не зрадить і не розминеться. Перемогу здобудемо ми без вагання Бо чекають нас різні конкурси і змагання. Коли скінчиться всіх уроків час – Веселі гуртки чекають на нас. Хоровий і вокальний, ляльковий театр, ДЮСШ, «Гармонія» і «Стрільці умілі» - Все це для того, щоб збувалися наші мрії. Таланти і здібності ми розвиваєм, На конкурсах різних їх представляєм. Хай лине до Києва слава про нас, Покажемо ми найвищий там клас. А мрії наші прості, притаманні кожній дитині – Зрости здоровим,талановитим, успішним Громадянином України. Виступ групи «Артисти-вокалісти» Звичайно, згадуючи нашу творчість, не можна не згадати українську пісню. Адже нашу націю, наш народ вважають надзвичайно співучим у всьому світі. Жоден гість України, звідки б він не прибув, не відмовить собі в задоволенні послухати українські народні пісні. А почувши їх, ніхто не залишається байдужим. Тож, давайте послухаємо пісню у виконанні наших друзів. ( звучить пісня «Зеленеє жито, зелене») Виступ групи «Екскурсоводи» (слайд №15-20) Ми хочемо провести віртуальну екскурсію до світу виробів учнів нашої школи. Як бачите тут представлені різні роботи – вишивки, витинанки, аплікації, оригамі, малюнки, іграшки. Цю красу створюють дитячі рученятка під керівництвом своїх вчителів. І кожен із нас має змогу створити красу своїми руками, вклавши в неї часточку душі і серця. Вчитель. Сподіваюся, що вас, діти, ці вироби не залишили байдужими, а змусили милуватися ними , пробудили бажання творити. V. Рефлексія Дітям пропонується уявити себе в ролі якого-небудь митця і уявно створити образ: музику, вишивку, писанку, народну іграшку і поділитися з друзями. Вправа «Незакінчене речення» - Я уявив себе в ролі............, тому що я люблю........ VІ. Підсумок уроку. 1. Організації виставки «Ось що ми вміємо» (кожен презентує виріб заздалегідь приготовлений саме для цього уроку) (слайд №21) - На ваших партах лежать вироби, які ви влітку виготовили своїми руками. Давайте зробимо виставку ваших робіт. 2. Колективне виконання пісні «Якщо весело живеться, роби так....» Заключне слово вчителя. Дорогі діти, ви – майбутнє України. Тож своїми вміннями, знаннями, здобутками, творчістю підносьте її культуру, своїми талантами і досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, творіть красу, добро і радість! 3. Інтерактивна вправа «Цей урок мене вчив….» (слайд №22) • Найбільше мені на уроці сподобалось… • Вдома я розкажу… (слайд №23) | |
Переглядів: 836 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |