Субота, 04.05.2024, 20:33
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 35
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Бузька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Каталог файлів

Головна » Файли » МО » МО класних керівників

Система виховної роботи школи
18.02.2013, 21:27
Система виховної роботи школи
Нова філософія освіти утверджує погляд на особистість як на найвищу цінність суспільного життя. Головним заняттям у вихованні особистості є школа. Вона повинна допомогти дитині визначитися у тому, ким бути і яким бути, як жити за умов сучасного змінного суспільства.
Школа повинна формувати й розвивати високоінтелектуальну,свідому особистість,готову до конкретного вибору свого місця в житті, і ми всі це добре розуміємо.
Чітке уявленя мети процесу виховання є запорукою створення системи виховної роботи у школі. Необхідність її функціонування є настільки очевидною,що стала зоною найближчої дії нашого педагогічного колективу і мене. Саме система, складна психолого-соціо-педагогічна сукупність, може охопити увесь процес, інтегруючи навчальні заняття,позаурочне життя дітей (не тільки дозвілля), різноманітну діяльність і спілкування за межами школи, вплив соціального,природного, предметно-естетичного середовища.
Система, яка складається у школі протягом років,дає можливість учителям виконувати актуальні завданняз виховання учнів,а учням - виходити на рівень по-справжньому вихованої, культурної, розвинутої,інтелігентної особистості.
Опираючись на програму виховноїроботи «Основні орієнтири виховання 1-11 класи», виходячи з виховної мети школи «Формування життєвих компетентностей учнів», компонентами виховної системи школи є:
• Вивчення особистості учня та учнівських колективів;
• Організація роботи з батьками;
• Розвиток творчих здібностей;
• Робота мережі гуртків;
• Розвиток потреби у здоровому способі життя;
• Організація трудовоїді яльності учнів;
• Організація самовиховання особистості учня.
Кожна складова – це життєво необхідний елемент, без якого неможливо досягти кінцевого результату.
Перед нами постало питання, з чого почати побудову,що покласти в основу цілісної конструкції під назвою «Виховна система школи».
По-перше, сучасна сім"я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини. Розуміння цієї істини завжди спонукає школу виховувати не тільки дітей,а й батьків. Але ж навчання батьків – це велика й складна робота, яка потребує величезних зусиль, а організація її виконання не передбачена жодним кошторисом. Чи можна вимагати від учителя цієї роботи? Звичайно , ні. Чому ж наші класні керівники організовують педагогічну просвітницьку роботу з батьками? Та тому,що розуміють: досягти мети у навчанні та вихованні учнів можна лише за підтримки батьків. Від сім»ї починається шлях дитини до пізнання світу.Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім»я та школа.
Робота з батьками у Бузькій ЗОШ І-ІІІ ступенів включає такі основні напрями:
 ознайомлення з умовами життя сім’ї, з’ясування її психологічного клімату, особливостей поведінки дитини в сім’ї;
 визначення рівня педагогічної культури батьків;
 виявлення труднощів, які відчувають батьки;
 виявлення позитивного досвіду сімейного виховання з метою його поширення;
 здійснення колективного, диференційованого та індивідуального педагогічного впливу на батьків на основі ретельного аналізу;
 допомога батькам у підвищені їхньої педагогічної культури, організації родинного життя як джерела самовиховання дитини;
 залучення батьків до організації позашкільної виховної роботи;
 поширення досвіду роботи з батьками;
 проведення «круглих столів», конференцій та семінарів;
 створення банків науково-методичної інформації з проблем сім’ї, роботи з батьками та сімейного виховання.
Вчителі нашої школи серйозно підходять до справи вивчення соціальних, психологічних умов сім’ї, її виховних можливостей. Учителі початкових класів проводять ранню діагностику.
Заняття з батьками проводимо у школі один раз на місяць (тобто дев’ять разів на рік) у рамках дня відкритих дверей (остання п’ятниця місяця) за планом, складеним класними керівниками.
План педагогічного всеобучу батьків у нашій школі гнучкий, не догматичний, коригується і доповнюється залежно від конкретних умов її реалізації, обов’язково керується інтересами сім’ї та дітей. На заняттях з батьками можуть вивчатися і обговорюватися такі питання: мета виховання дітей і молоді в Україні, його завдання і принципи; державне законодавство про сім’ю, роль сім’ї у вихованні дітей, народно-педагогічні погляди на сім’ю і виховання дітей у сім’ї; психофізіологічні і педагогічні основи виховання школярів різного віку, вікові особливості розвитку учнів і їх урахування у сімейному вихованні; зміст, методи і засоби виховання школярів у сім’ї, проблеми, труднощі сімейного виховання та основні шляхи їх подолання, можливості взаємодії сім’ї зі школою, позашкільними виховними закладами. Окремі заняття присвячуються причинам виникнення правопорушень серед неповнолітніх, помилкам родинного виховання.
Найбільш поширена форма роботи з батьками – класні батьківські збори, які за змістом поділяються на :
 організаційні (проводяться на початку року);
 підсумкові (кожного семестру та наприкінці навчального року);
 тематичні (вивчення досвіду виховання, ознайомлення з педагогічними рекомендаціями, пам’ятками тощо).

По-друге, виховна робота нашої школи починається з педагогічної діагностики. Як зазначав К.Д.Ушинський,щоб виховати,щоб виховати людину в усіх відношеннях, треба знати її у всіх відношеннях. Кожний вихователь підбирає діагностичні методи або вивчає особистісні якості учнів. Використання результатів тестування, анкетування, спостереження дає можливість визначати рівень розвитку класного колективу, побачити проблеми, розробити програму їх вирішення, спостерігати за динамікою змін. Застосування особистісних тестів дає змогу виявити індивідуальні риси кожної дитини; корегувати поведінку учня,давати поради-рекомендації батькам.

Ідею «пізнай самого себе», висунуту давньогрецькими філософами, підніс і розвинув Григорій Сковорода. Пізнати себе дитина повинна для того,щоб виявити власні фізичні здібності, усвідомити фізичні й розумові можливості, особливості характеру. Певні обдарування має кожний. Проте ,всім відомо, самого обдарування недостатньо для успішної діяльності: його потрібно розвивати,набуваючи нові знання, уміння навички,тобто розвивати творчі здібності дитини. Вчителі прагнуть допомогти дітям розкривати почуття прекрасного і творити. Адже творчістьдаєлюдині крила незалежно від віку. Приємно спостерігати, яку насолоду відчувають діти,коли виявляють у собі здібності фантазувати,нестандартно мислити, творити.
З метою становлення самостійності і відповідальності було поставлено наступне завдання: залучати учнів до участі у шкільних та позашкільних заходах. Додаткова освіта є невід»ємною ланкою розвитку творчої особистості. Порядзнавчальним процесом у школі приділяється увага розвитку твочих та інтелектуальних здібностей учнів,залучення їх до різноманітних занять за інтересами. У школі працюють гуртки (ви вже про них чули від самих дітей), філіал ДЮСШ. Школярі беруть участь у виставках на кращий малюнок, плакат, поробку де посідають призові місця; в різних творчих конкурсах, акціях, фестивалях. Серед наших учнів багато спортивних лідерів, рекордсменів, команд-переможців та призерів з футболу, волейболу,баскетболу.
Відзначаються у школі традиційні дні і свята: Новий рік (з оригінальними листівками і вітаннями),День учителя (обов»язково з днем самоврядування,де діти проявляють свої організаторські здібності), День збройних Сил України, 8 березня (з віршованими побажаннями і незвичайними подарунками), козацькі розваги,осінній бал,посвята у старшокласники, Вечір для старшокласників до Дня закоханих; дні профілактики шкідливих звичок, дні відкритих дверей, свята першого і останнього дзвоника, КТС – випускний прощальний бал.
З метою розвитку всебічно розвиненої особистості класними керівниками організовуються перегляди відеофільмів,обговорення книг,статтей, відвідання виставок

Самовиховання як свідомий і керований особистістю саморозвиток, у якому відповідно до вимог суспільства, цілей і інтересів самої людини формуються запроектовані сили і здібності.. Завдання наших вчителів – вміло керувати самовихованням учнів, вірити у сили дитини, спиратись на краще у ній.

Головне завдання педагогічної громадськості – максимально розвинути потенційні здібності кожної дитини, сформувати в учнів високу конкурентноспроможність, ініціативність,творчість. Виховання такогопокоління – це запорука щасливого майбутнього України. І тут на допомогу приходить учнівське самоврядування – добровільне об»єднання учнів, мета якого – сформувати у підлітків почуття господаря школи, класу, вміння співпрацювати на принципах партнерства,гласності, демократизму. У школі працює президент (уже п»ятий ,обраний шляхом таємного голосування .

Сьогодні проблема збереження і зміцнення здоров»я розглядається світовою спільнотою як одне із найважливіших. Для України це завдання є особливо актуальним, оскільки у значної частини населення маємо низький рівень мотивації на здоровий спосіб життя та збереження здоров»я. Куріння,зловживання алкоголем,гіподинамія,неправильне харчування,надмірне психоемоційне навантаження набули поширення у нашому житті. Викликаєтривогу погіршення здоров»я учнів. Тому завдання нашого педагогічного колективу полягає в ому,щоб скоординувати зусилля школи,сім»ї, громадськості на створення позитивної мотивації на здоровий спосіб життя та формування культури здоров»я з відповідними ціннісними орієнтирами

Не менш важлива ділянка роботи – формування творчої,працелюбної особистості, цивілізованого господаря; виховання свідомого ставлення до праці «як до вищої цінності людського життя». Сьогодні ніхто не відкидає значення організації трудової діяльності учнів на пришкільних ділянках.

Очікувані результати виховної роботи – це становлення учня як соціально зрілої творчої особистості зі сформованими якостями громадянина України; потребами у творчості, в удосконаленні; із поведінкою, незалежною від негативних зовнішнїх впливів; із прагненням до самопізнання; з потребою у збереженні здоров»я; із прагненням до розвитку духовності. Головним критерієм оцінки діяльності школи є досягнення її випускників. Саме тому наша школа, яка дбає про свій педагогічний імідж і прагне розвитку, намагається створити модель випускника як ідеальну модель, яка має бути орієнтиром шкільної діяльності. Модель випускника – це визначення компонентів компетентностей випускника, за рівень яких школа разом із батьками несе відповідальність.
Категорія: МО класних керівників | Додав: лорк@
Переглядів: 603 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: